torstai 8. helmikuuta 2018

Olipa hyvä, että soitin

Soitin tänä aamuna sydäntutkimusyksikköön, josta oli tullut tieto eilisestä soittoajasta. Kuulin, ettei minua operoinut lääkäri, jonka pitäisi soittaa, ole koskaan paikalla kuin maanantaisin ja tiistaisin. Hän hoitaa professuuria muulloin. Hän saattaa siis soittaa ensi maanantaina tai tiistaina iltapäivällä. Tieto keskiviikon soitosta oli siis alunperin väärä. Sihteeri tunsi heti asian nimeni perusteella.  -Olisi ollut kiva, jos minulle olisi ilmoitettu, sanoin. -Minä en koskaan laitakaan tästä syystä kirjeeseen soittoaikaa, se on laitettu jostain muualta. Operaatiot ovat ensisijaisia, tämä ei ole kiireellistä. Niin toki ajattelin minäkin eilen odotellessani, minäkin pääsin kaksi kertaa kiireellisenä operaatiopöydälle. Olisi kai ollut liikaa vaadittu, että olisi pirautettu väärästä ajasta, kun se kerran oli hyvin tiedossa.

2 kommenttia:

  1. Ikävä kyllä minulla ja puolisolla on samanlaisia kokemuksia lähinnä terveyskeskuslääkäreistä. Luvataan soittaa, soittoa ei kuulu. Kun otetaan yhteyttä sinne päin, vastaus saattaa olla: joku tietokatkos nyt on päässyt käymään. Ne ovatkin alkaneet luvatessaan sanoa: soitamme, JOS on jotain hälyyttävää. Ei haluaisi uskoa, että kysymys on piittaamattomuudesta, vaikka siltä se tuntuu.

    VastaaPoista
  2. Tämä tuntuu olevan yleinen ongelma. Eivät ne lääkärit kiireensä keskellä ehkä tajuakaan, kuinka sidotusti toisessa päässä odotetaan. Tähän pitää varmaan itse kehitellä sopiva asenne, mutta ei tämä hyvä tilanne ole.

    VastaaPoista